Haberler.com/Özel - Cem Sümbül
Bethesda ve id Software firmalarını ortak araya getiren Rage 2, evvel oyunun keyfi damakta bırakan atmosferi ve bahis konusu dü şirketin muhteviyatı yüzünden şişman merakla bekleniyordu. Yayınlanan videolar ve görüntülük görüntüleri, eş ortak cümbüş parkında abartmalı aksiyonlar vadeden ortak inşası ayraç ediyordu. Peki tığ oyuncular bu dünyaya ne genişliğinde inanacaktık? İnanmadığımız ortak hikayenin zarfında durmak beklenen müydü? Rage 2, bu soruları yanıtlıyor. İlk oyunun 30 sene sonrasındayız. Authority isminde sanlı ortak örgüt, bölgenin yönetimini üstlenen durumda. Bu camianın başlangıcında da General Martin Cross isminde sanlı Mad Max: Fury Roaddaki "Ölümsüz Joe"yu mail ortak cibilliyet toprak alıyor. Oyunun başlangıcında Cross, üvey annemiz Prowleyi öldürüyor. Biz de bu yabanıl dünyada yaşamda ertelenmek ve öç kabul eylemek düşüncesince Authorityye ve General Crossa başlangıç kaldırıyoruz. id Software, Doom serisinde de hikayeyi art plana itip oynanışa ve bunun getirmiş olduğu coşkuya oynamayı seviyor. Rage 2de de dümdüz ortak öykü uydurup, oyuncuyu gene aksiyonun ortasına bırakmış. Ne dallanıp budaklanan ortak hikaye, ne karakterlere müteallik ilerledikçe derinleşen taraf öyküler... Hiçbir obje yok. Doomu alıp elan ayrımlı ortak atmosferin içerisine yerleştirmişler. Hatta evvel Doomun söylence silahı BFG 9000 fark yapımda toprak alıyor.KİM DAHA KÖTÜ?Oynanış açısından bakmış olduğunuzda sürekli ortak kargaşanın arasında hissediyorsunuz. Yani "Biraz soluklanayım, duyurulmayan bâtın ilerleyeyim" niteleyerek ortak obje yok. Oyunda biricik kalça var; saldır! Düşman düşüncesince de biricik kalça var; saldır! Atla, zıpla, öldür, patlat, yık... hususi güçlerimiz de var. Bunlar da aynı silahlar kademe geliştirilebiliyor. Zaten geliştirdikten sonradan kusursuz ortak ahiret yolculuğu makinesi biçimine geliyorsunuz. Aslında oyunda General Crossdan elan çirkin ortak cibilliyet mevcut ise o da biziz. Çünkü ne hikayedeki amacımıza inanıyoruz ne de bizi karşımıza çıkan her şeyi katletmeye iten motivasyona... Safi katliam.Rage 2nin atmosferi de sorunlu. Daha videoları ve görüntülük görüntüleri yayınlandığında yersiz halde mülevven bulduğum atmosfer, oyunda elan da boğucu olabiliyor. Bu noktada evvel Rage, Mad Max oyunu ve Falloutlar elan kalburüstü gözüküyordu. Sonuçta karabulut sonrası dönemdeyiz, bu renklilik ve dek bizi, atmosfere de inanmamaya itiyor. Hikayeye inanmadık, hava de içerisine çekmedi... Diyaloglar da akıbet adım basit. Ee ne mevcut bu Rage 2de?AKSİYON, AKSİYON VE AKSİYON...Yanıt basit; aksiyon! Bir Doom desise modu kademe ortak imal reşit Rage 2. Açık dünyada serbestçe aksiyona doyuyorsunuz. Vuruş hissi güzel, abartmalı parçalanmalar güzel. Ancak bunların hepsi, tatminkâr sıfır ortak hikayenin zarfında adeta çürüyor. Çürüyor diyorum, çünkü oyuna başladığınızda ortak hevesle ilerliyorsunuz. Ancak ilerledikçe tadınız kaçmaya başlıyor. Kaçıyor, kaçıyor, kaçıyor ve oyunu kapatıyorsunuz.18 gözyaşı sınırı getirilen Rage 2de vahşeti ortak kenara alabilseniz, gerçekte hikayesiyle, sunumuyla, dümdüz diyaloglarıyla ortaya başlangıç döndürücü elan önemsiz ortak gözyaşı kitlesine seslenme fail ortak desise çıkar. Görsel kendisine Rage 2de, çağımız düşüncesince ortalama, ayrıca itiraf eylemek lüzum ki bazı bazı evvel oyunun fark peşinde niteleyerek düşündüğünüz enstantaneler görüyorsunuz. Bunun da nedeni oyunun, id Softwarein değil ortak gayrı geliştirici bulunan Avalanche Studiosun Apex Enginei ile geliştirilmesi. Muhtemelen Apex Enginei, eş haritayı biricik seferde çabucak şarj etmek kademe avantajlar sağlamış olduğu düşüncesince seçmişler. idnin desise motorları hücre akıbet adım güzel gelseler de, açıkça evren ortak desise düşüncesince enez oldukları su götürmez ortak gerçek. Seslendirmelere baktığımızda, burada ilginç ortak bug ile karşılaştım. Bazen sesler ani kesiliyor. Hatta topu topu yassı sesleri kesiliyor. Araştırdığımda bunu dayanıklı başlangıç döndürücü kullanıcının yaşadığını öğrendim. Bu bug, en endamsız müddette düzeltilecektir. Genel kendisine Rage 2, az elan uğur boncuğu unsuruyla tatminkâr değil. Ne hikaye, ne yarattığı atmosfer, ne cibilliyet derinliği, ne görseller, ne de seslendirmeler, Rage 2 ile 20-25 sayaç geçirmenize yetmiyor. Eğer, "Ben herhangi ortak çevreye otlak ateşi açayım, koşturayım, zıplayayım" istiyorsanız, Rage 2 sizi az buçuk oyalayabilir ancak her şeyden evvela ortak hikayenin ardına takılmaya meraklıysanız, Rage 2den ırak durmanız en iyisi olabilir. Maalesef Bethesda ve id Softwarein orta oyunlarına ortak yenisi elan eklendi. Fury, Teknoloji, Ekonomi, Güncel
#TR_Slot_200_1, #TR_Slot_200_2 { "Roboto",?sans-serif !important; font-style: alışılagelen !important; font-weight: bold; }