Netmarble Türkiye Business Analysti Ezgi Temir, dünyada hareketli oyun sektörünün 140 ayıraç dolar seviyesine yükseldiğini ve büyümenin süreceğinin kestirim edildiğini söyledi.
İstanbul Teknik Üniversitesi Oyun Tasarlama ve Geliştirme Kulübü tarafından planlı "Oyun Geliştirme Günleri"ne eklenen Temir, AA muhabirine meydana getirdiği açıklamada, Türkiyede sayısal oyun yükseltmek düşüncesince sağlam aşırı atak bulunduğunu vurgulayarak, "Türkiye’de 250’yi geçmiş stüdyo var. Bu stüdyolarda oturup sayısal oyun yapıyorlar. Son yıllarda oyun geliştirmeye çevrik Bilgi Üniversitesi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesinin sunduğu bilimsel niteliği bulunan programlar var. Biz Türkiye’nin sayısal oyun sektöründe ehemmiyetli ortak potansiyeli bulunduğunu düşünüyoruz." dedi.Türkiyede mobilde en aşırı okey ve tavla kadar oyunların yeğleme edildiğini dile getiren Temir, "Bu oyunlar haricinde dünyanın art kalanında da özen gören izleme oyunları ve "casual" yerine adlandırılan oyunlar da bolca yeğleme ediliyor. Özellikle ahali ortada şeker patlatma kadar adları bulunan bu oyunlar, hem ortak tomar zaman almıyor bununla birlikte devir içinde doğrudan oynayıp kapatılabildiği düşüncesince yeğleme ediliyor." halinde konuştu. Mobil oyuna 250 milyon dolar harcandıDünyada hareketli oyun dalının 140 milyar dolara vasıl dev ortak ödeme gücüne ehil olduğuna dikkati çekici Temir, "Herkesin bilmiş bulunduğu kadar piyasanın en iri aktörleri Kore ve Çin kadar Asya ülkeleri. Türkiye geçtiğimiz sene hareketli oyunlara 250 milyon dolar mal harcadı. Bu da gösteriyor ki tığ oyun oynamayı seven, oyunla zaman geçirmeyi muhip ortak kimliğe sahibiz." dedi.Oyunların terbiye dalında canlı ortak halde kullanıldığına yer veren Temir, terbiye oyunları hesabına "KOD Ödülleri" adıyla icra ettikleri çalışmalarla asal amaçlarının okullarda öğüt anlatımı yapıldıktan sonradan konuların oyunlarla pekiştirilmesi bulunduğunu belirtti.Pek aşırı kaslı ülkede bunun örneklerinin görüldüğünü özetleyen Temir, gittikçe hedeflerinin yalnızca öğüt esnasında değil üslup ve tedris etabında da sayısal oyunlardan feyizlenmek istediklerini söyledi.